Dag 5-Vad är kärlek.

Vad är kärlek egentligen? Finns typ inget svar på det.. För mej e det nånting vackert typ. Nånting som gör en glad, arg, ledsen osv.. Man kan må dåligt över det och man kan må bra över det. Kärlek kan liksom vara helt olika grejer, till en pojk/flickvän, sin familj, en sak osv.. Det beror på vilken kärlek det e också. Om ens favorit sak skulle gå sönder skulle man ju bli ledsen för man älskade den ? Kan berätta en helt konstig grej..

Jag tycker ju inte alltid om min pappa, han kan vara sjuuuukt pinsam! Men för bara någon natt sen drömde jag att min pappas sambo kom till min skola en helt vanlig måndag. Hon hade ringt någon timme innan för att kolla att hon kunde. När hon väl var där på skolans parkerings plats så såg jag att hon var helt rödgråten. Hon sa till mej at sätta mej ner, jag visste att nånting hade hänt. När vi satt oss ner på en bänk bara några meter ifrån bilen sa hon med tårar i ögonen: ''Din pappa e död, han blev mördad. han var påväg hem från en träning och han blev knivhuggen.'' Nä hon sagt det i drömmen vaknade jag av att jag grät. Det var mitt i natten, jag förstod att det inte var sant. Men när jag väl tänkt på hur det skulle vara utan min pappa började tårarna rinna ännu mer. Jag verkligen förstod att han betyder mer för mej än jag egentligen vill erkänna.

Nu kommer en helt annan grej som inte e så ledsam. Hittade den på fb nånstans, tycker den stämde väldigt bra med vad det här med kärlek är!
Kärlek föds ur glädjen att se på varandra, får näring ur behovet av att vara tillsammans och fulländas av det omöjliga i att vara åtskilda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0